|
Можливості підвищення безпеки руху рейкових екіпажів з колесами, що незалежно обертаються [Електронний ресурс] / Є. В. Михайлов, С. О. Семенов, Я. Діжо, М. Блатніцкі // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – Т. 18, № 2. – С. 110-119. – DOI: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-110-119.
Проаналізовано особливості розподілу сил тертя в гребеневому контакті під час руху по рейкам коліс обох конструктивних схем. Для колеса традиційної конструктивної схеми модуль та напрямок вектора сили тертя в гребеневому контакті однозначно визначаються геометричними характеристиками контактування колеса і рейки та кутовою швидкістю обертання колеса. Водночас при русі колеса перспективної конструктивної схеми напрям і модуль вектора сили тертя гребеня по рейці залежать ще й від співвідношення кутових швидкостей обертання опорної поверхні колеса і його напрямної поверхні (гребеня) навколо загальної осі. Отримані результати дають змогу зробити висновок про доцільність використання перспективної конструктивної схеми в колесах, що незалежно обертаються, для підвищення безпеки руху рейкових транспортних засобів. |