|
Жмурко, О. Формування культури безпеки майбутніх фахівців з цифрових технологій як наукова проблема [Текст] / О. Жмурко // Педагогіка безпеки. – 2023. – Т. 8, № 1-2. – С. 51-56. – DOI: https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-051-056.
Здійснено аналіз понятійно-категоріального апарату дослідження, зокрема термінів: комп'ютерна грамотність, кіберграмотність, інтернет-грамотність, електронна грамотність, інформаційна грамотність, цифрова грамотність, кібербезпека (cyber safety). Останній термін набув застосування в західних науковців, які розглядають його в контексті використання цифрових технологій та комп'ютерів. Тому вони розуміють кібербезпеку як формування безпечної поведінки в онлайн середовищі, ґрунтуючись на відповідальному користуванні Інтернетом та мобільними технологіями, а також впроваджені заходів, які протидіють можливим ризикам. Запропоновано вживання поняття цифрової грамотності, оскільки воно включає в себе не лише вміння використовувати комп'ютерні технології, але й здатність аналізувати інформацію в онлайн середовищі, з урахуванням соціальних, культурних, політичних та освітніх аспектів у своїй професійній діяльності. |