|
Математичне моделювання поперечних і крутильних коливань довгомірних складених металоконструкцій [Текст] / Є. В. Харченко, К. -Г. Нойман, В. Дудда [та ін.] // Збірник тез доповідей ІІІ-ї Міжнар. наук.-техн. конф. "Перспективи розвитку машинобудування та транспорту - 2023", 1-3 черв. 2023 р. / ВНТУ, ДУК, ДДМА. – Вінниця : ВНТУ, 2023. – С. 68-70.
Розглядаються математичні моделі поперечних і крутильних коливань довгомірних складених металоконструкцій, побудовані із застосуванням засобів континуалізації. Моделювання поперечних коливань висотних споруд (бурова вежа, щогла будівельного підіймального пристрою, кузови
автомобіля та автобуса) проводиться із застосуванням теорії балок С. Тимошенка. Математичний опис крутильних коливань довгомірних конструкцій виконується на основі аналізу напружено-деформованого стану механічної системи або експериментального визначення її характеристик жорсткості. Розробляються алгоритми розрахунків вільних і вимушених коливань із застосуванням матричного методу початкових параметрів. Розглядаються особливості динамічного розрахунку
конструкцій зі змінними пружно-інерційними параметрами по довжині.
Наводяться приклади модального аналізу висотних металоконструкцій, а також кузовів легкового автомобіля і автобуса та проводиться порівняльний аналіз результатів визначення власних частот
теоретичним і експериментальним шляхом.
|