|
Механізм управління дебіторською заборгованістю газотранспортного підприємства [Текст] / В. В. Кирій, Д. О. Чеченець, Р. В. Петрова, Н. В. Довгопол // Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. – 2018. – № 4(6). – С. 103-112.
Проаналізовано та класифіковано показники, які визначають базу споживачів газотранспортного підприємства ПАТ "Харківгаз" та всіх його структурних підрозділів. Перелік вербальних критеріїв аналізу споживачів включає: частота закупок; загальний об’єм закупок; залишок боргу; математичне очікування погашення боргу; період супроводу боргу; рентабельність стягнення боргу у судовому порядку. На основі опитування експертів було використано дві лінгвістичні змінні, що характеризують ефективність роботи зі споживачами-боржниками за двома напрямками–"Планові витрати на супроводження боргу" та "Очікувані надходження від боржника". На основі цих даних та опитування експертів була сформована база правил, де були розраховані чіткі показники які можуть бути використані для майбутньої взаємодії зі споживачем, або для управління політикою заборгованості на підприємстві. Змінні, характеризують всіх споживачів-боржників, не пов’язані між собою напряму. Тому введена додаткова змінна, через яку можливо провести композицію цих показників – ефективність стягнення боргу в залежності від застосованого методу впливу на боржника. |