|
Коржуєв, M. A. Деякі "вузькі" місця автомобільних термоелектричних генераторів і пошук нових матеріалів для їхнього усунення [Текст] / M. A. Коржуєв, Ю. В. Гранаткіна // Термоелектрика. – 2012. – № 1. – С. 77-90.
Розглянуто вплив термоелектричного генератора (ТЕГ), установленого коло вихлопної труби (ВТ), на результуючий ККД автомобіля. Оскільки ККД термоелектричного генератора низький (звичайно < 5 %), велику кількість тепла необхідно відводити від ВТ до ТЕГ. Це тепло надходить у систему охолодження (СО) автомобіля, що може знизити загальний ККД системи (ДВЗ+ТЕГ). Показано, що негативний вплив ТЕГ на систему (ДВЗ + ТЕГ) у цілому можна знизити насамперед за рахунок підвищення добротності термоелектричних матеріалів. Показано, що найкращими термоелектричними матеріалами для автомобільних ТЕГ будуть матеріали, які мають найбільший фактор потужності й одночасно – низьку питому вагу. |