|
Приходнюк, В. Особливості застосування онтолого-керованого підходу до аналізу убезпечення закладів освіти [Електронний ресурс] / В. Приходнюк, О. Кузьменко, С. Дембіцька // Педагогіка безпеки. – 2025. – Т. 10, № 1. – С. 1-8. – DOI: https://doi.org/10.31649/2524-1079-2025-10-1-001-008.
Окреслено особливості застосування онтолого-керованого підходу до аналізу убезпечення закладів освіти. Визначено основні аспекти щодо онтологічного моделювання в сфері убезпечення освітнього середовища в цілому, зокрема в контексті оцінювання загроз, прогнозування ризиків і розробки ефективних механізмів їхньої мінімізації. Визначено основні принципи побудови онтологічних моделей, що дозволяють формалізувати знання про небезпеки та способи їхнього запобігання, а також забезпечити інтеграцію цих моделей у цифрові інструменти для моніторингу та управління закладами освіти. Розглянуто ключові компоненти онтологічних систем, що включають визначення категорії ризиків, виявлення взаємозв'язків між загрозами, автоматизований аналіз ситуацій і формування рекомендацій для ухвалення управлінських рішень. Обґрунтовано можливості застосування онтолого-керованого підходу для розробки адаптивних стратегій реагування на деякі загрози та виконання динамічної корекції на основі здійсненого аналізу. |