|
Дембіцька, С. В. Формування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів у процесі фахової підготовки [Текст] / С. В. Дембіцька, І. М. Кобилянська // Педагогіка безпеки. – 2017. – № 2. – С. 92-97.
Викладена інформація щодо особливостей формування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів в процесі професійної підготовки. Зокрема, розглядається поняття «ризик» і його класифікація з урахуванням специфіки професійної підготовки. Об'єкт дослідження - пізнавальна діяльність студентів вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації при вивченні безпеки життєдіяльності. Метою даної статті є обґрунтування методики цілеспрямованого формування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів в процесі професійної підготовки. Професійна діяльність системних інженерів тягне за собою виникнення відповідних ризиків. Показано, що одним з ефективних заходів щодо попередження нещасних випадків на виробництві є усунення людського фактора з причин нещасних випадків шляхом формування відповідальності у працівників за свої дії під час професійної діяльності. Відповідно, завдання вищої освіти - підготувати фахівців, які будуть знати методи аналізу і прогнозування ризиків, а також розбиратися в особливостях їх уникнути в процесі професійної діяльності. Перспективи подальших досліджень полягають у детальній розробці методики формування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів з урахуванням особливостей їх професійної діяльності. |